Hur levereras varan? Kan jag hämta den själv?

2008-02-21 01:00

Hur levereras varan? Kan jag hämta den själv?

Du kan välja om du vill hämta ut varan eller om den skall levereras direkt hem till dig med Speditör (DHL) eller om du vill att vi skickar den till dig så du kan hämta ut den hos närmaste ombud (DHL, bussgods eller posten).

 

DHL

Leverans sker inom några dagar (1-6 arbetsdagar, förutsatt att ingen produkt är restnoterade). Mindre paket skickas till närmaste Servicepointombud, du får ett sms när det är framma och kan hämta paketet hos ombudet med legitimation. Stora paket över 1,5 meter levereras till din port eller grind mellan kl. 8.00 och 16.00. Speditören kontakt med dig för att bestämma en dag för leverans. DHL kan transportera all form av gods, både mindre paket och upp till stora kollin innehållandes kompletta surfpaket.

Posten

Vi skickar små grejer som går ner i kuvert med posten.

 

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Transportskador

Eventuella transportskador som uppstår måste anmälas till Surfspot Sweden inom 7 abetsdagar från det tillfälle du har mottagit ditt gods. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar varan direkt när du har mottagit den och för att vi skall kunna handlägga ärendet måste emballaget sparas för besiktning. Anmälan görs på info@surfspot.se

 

Kan jag hämta varorna själv?

Du kan även hämta produkter i Stockholm i vår butik. Läs mer om butikens öppettider här

 

Kontakta oss gärna för mer information. info@surfspot.se

Publicerad i Köpinformation av

Mattias Gunnarsson